Şirin Kırşehir

7.1.13

Kırşehir Yöresel Bilmeceler

Kırşehir Bilmeceleri
KIRŞEHİR YÖRESİ BİLMECELERİ
Kırşehir Yerel Bilmeceleri

-Yağlı kaşık duvara yapışık (kulak),
-Küçük al yastık, içine un bastık (iğde),
-Kıllı ağzını açtı, çıplak içine kaçtı (yün çorap),
-Kat kat döşek, bunu bilmeyen eşek (lahana),
-Bir küçücük fıçıcık, içi dolu turşucuk (limon),
-İstanbul'da süt pişer, kokusu buraya düşer (Mektup),
-Yer altında kitli sandık (mezar),
-Çin çin hamam, kubbesi tamam, bir gelin aldım babası imam (minare),
-Benim bir gelinim var gidenin gelenin eteğini öper (minder),
-Çarşıdan aldım bir tane eve geldim bin tane (nar),
-Tıngır elek tıngır saç, elim hamur karnım aç (oruç- Ramazan),
-Ağzı aşağı mor t.....ğı, bunu bilmeyen gavur eşeği (patlıcan),
-Ağacı oymuşlar, içine bülbül koymuşlar (radyo),
-Bilmece bildirmece el üstünde kaydırmaca (sabun),
-Dağdan gelir taştan gelir, eğri büğrü yoldan gelir (sel),
-Parasını el alır, dumanın yel alır (sigara),
-Sıra sıra odalar birbirini kovalar (tren),
-Elemez, melemez ocak başına gelemez, gelse bile duramaz (Yağ),
-Akşam serilir, sabah dürülür (yatak),
-Yer altına yağlı kayış (yılan),
-Biz biz idik yüz bin tane kız idik gece oldu, dizildik sabah oldu, silindik (Yıldız),
-Dışı katık, içi kütük (zeytin),
-Yedi delikli tokmak, bunu bilmeyen ahmak (Baş/Kafa),
-Nar, nar diz boyunca kar, uçtu keklik kaldı dilber (başak),
-Altı tahta üstü tahta içinde bir kanlı kahpe (bıçak),
-Dağdan gelir sekerek, kuru üzüm dökerek (keçi),
-Altından yer, üstünden sıçar (rende),
-Çit çit hamam kubbesi tamam bir gelin aldım babası imam (saat),
-Yol üstünde sarı çenber (sidik),
-Çarığımı çattım, pencereye attım (terazi),
-Yer altında sakallı hoca (soğan),
-Dam başında küreği, güp güp eder yüreği (hırsız),
-Metelim var metten sakalı var etten şimdi gelir görürsünüz, güle güle ölürsünüz (hindi),
-Dağdan gelir davara, kuyruğunun ucu kara (yılan),

0 yorum:

Haftalık En Çok Okunanlar